Merkstrategie: Prototypes


Veel organisaties gebruiken prototypes om hun producten te ontwikkelen. Mountview gebruikt prototypes ook voor merkbouwen.

Merkstrategie blijft zo niet hangen in woorden en modellen, maar wordt direct beeldend en concreet.



Direct te delen

Prototypes zijn schetsmatige concepten van merkactiviteiten. Ze brengen een merkstrategie tot leven en maken het makkelijk deze te delen, intern en extern. Collega's en klanten kunnen hierbij worden betrokken.

Snel te testen

Een strategie kan sneller worden getest met prototypes, ook als die nog in ontwikkeling is. Bijvoorbeeld met online opiniepeilingen en 1 op 1-gesprekken. 

Interactieve Merkmodule

We maken hierbij gebruik van de Mountview Merkmodule. Dit is een interactief brainstorm-instrument met een grote variëteit aan methodieken. Discussies over merkbouwen worden collectief, energiek en toegankelijk.

Beeldend merkboek

De prototypes worden bijeen gebracht in een merkboek. Dit is een inspirerend koffietafelboek met alles over de nieuwe merkstrategie. Ook het merkverhaal wordt hierin beschreven. Dit merkboek is voor de hele organisatie toegankelijk.

Workshops

Mountview geeft workshops Merkprototypes. Jij en je team leren snel en simpel merkprototypes te maken, op allerlei manieren. 
  • Hoe zet je strategie om in prototypes?
  • Hoe geef je prototypes gestalte?
  • Hoe maak je prototypes opvallend?
  • Hoe deel je ze met je organisatie?
  • Hoe test je ze bij klanten?
  • Hoe ontwikkel je prototypes verder?
  • Hoe brief je bureaus met prototypes?
Er is een workshop van 1 dag en 2 dagen. De sessies zijn In-Company.

Meer weten?

Vraag een vrijblijvende, online demonstratie aan.

Meer lezen?

Lees dit artikel van Ingmar de Lange over Merkprototypes.