Educatie

Mountview doceert veel.
Dit wordt gedaan door Ingmar de Lange. Zowel in-company als voor bekende opleidingen, zoals EURIB, Beeckestijn, SRM, VEA, UvA, NIMA en Nyenrode.

Ingmar vertelt over 4 thema's.

Thema 1

Merkbouwen

Insteek
Sterke merken vergroten de voorkeur van klanten, maken hen minder prijsgevoelig en zorgen voor een grotere winst.

Inzicht
Deze merken bieden slimme ezelsbruggetjes. Ze helpen onze hersenen bij het maken van vele soorten beslissingen, B2B en B2C.

Leerpunten
Hoe bouw je een sterk merk? Hoe positioneer je het? Hoe richt je je merkkompas in? En hoe breng je je merk tot leven?

Thema 2

Digitale merken

Insteek
Toonaangevende digitale spelers bouwen hun merk met disruptieve innovaties. Dit maakt hun merk sterk onderscheidend.

Inzicht
Innovatieve merken focussen zich op wat ze doen in plaats van wat ze zeggen. Ze zijn zo minder afhankelijk van reclame. 

Leerpunten
Hoe bouw je een merk met innovatie? Hoe positioneer je je merk hiermee? Hoe valt een nieuwe propositie op?

Thema 3

Merkverhalen

Thema
Eigentijdse merken vertellen sterke verhalen. Deze verhalen draaien minder om Storytelling en meer om Storydoing.

Inzicht
Een merkverhaal gebruikt krachtige archetypes. Dit zorgt voor een consistenter merkbeeld en een hogere betrokkenheid.

Leerpunten
Hoe bouw je een merkverhaal? Welk archetype kies je? Hoe bouw je een spanningsboog? Hoe geeft je het verhaal gestalte?

Thema 4

Gedragsontwerp

Thema
In het digitale tijdperk is gedragsbeïnvloeding zowel persoonlijk als extreem schaalbaarder geworden.

Inzicht
Digitale merken weten het gedrag van grote groepen mensen te beïnvloeden. Ze maken hierbij gebruik van primaire drijfveren.

Leerpunten
Hoe werkt gedrag? Hoe werkt beïnvloeding? Op welke triggers reageren mensen? Hoe maken merken nieuwe gewoontes?