Educatie

Mountview doceert veel.
Dit wordt gedaan door Ingmar de Lange. Zowel in-company als voor bekende opleidingen, zoals EURIB, Beeckestijn, SRM, VEA, UvA, NIMA en Nyenrode.

Ingmar vertelt over 4 thema's.

Thema 1

Merkbouwen

Insteek
Sterke merken vergroten de voorkeur van klanten, maken hen minder prijsgevoelig en zorgen voor een grotere winst.

Inzicht
Deze merken bieden slimme ezelsbruggetjes. Ze helpen onze hersenen bij het maken van vele soorten beslissingen, B2B en B2C.

Leerpunten
Hoe bouw je een sterk merk? Hoe positioneer je het? Hoe richt je je merkkompas in? En hoe breng je je merk tot leven?

Thema 2

Digitale merken

Insteek
Hoe bouw je een merk in het digitale tijdperk? Wat doen digitale spelers goed en welke fouten maken ze?

Inzicht
Digitale merken zijn goed in disruptie, maar slecht in merkbouwen. Hun conversie-denken is te ver doorgeschoten en hun activaties doen afbreuk aan hun reputatie.

Leerpunten
Hoe bouw je een merk met digitaal? Hoe zorg je voor structurele groei, op korte en lange termijn? Hoe balanceer je conversiedenken met merkbouwen?

Thema 3

Merkverhalen

Thema
Eigentijdse merken vertellen sterke verhalen. Deze verhalen draaien minder om Storytelling en meer om Storydoing.

Inzicht
Een merkverhaal gebruikt krachtige archetypes. Dit zorgt voor een consistenter merkbeeld en een hogere betrokkenheid.

Leerpunten
Hoe bouw je een merkverhaal? Welk archetype kies je? Hoe bouw je een spanningsboog? Hoe geeft je het verhaal gestalte?

Thema 4

Gedragsontwerp

Thema
In het digitale tijdperk is gedragsbeïnvloeding zowel persoonlijk als extreem schaalbaarder geworden.

Inzicht
Digitale merken weten het gedrag van grote groepen mensen te beïnvloeden. Ze maken hierbij gebruik van primaire drijfveren.

Leerpunten
Hoe werkt gedrag? Hoe werkt beïnvloeding? Op welke triggers reageren mensen? Hoe maken merken nieuwe gewoontes?