Projecten

Project voor Campina
Duurzame
transitie
Project voor Gazelle
Strategie voor
de toekomst
Project voor HEINEKEN NL
Purpose HEINEKEN NL
Project voor ICS
Nieuwe
positie
Project voor Berenschot
Scherpere
Positie
Project voor Mascotte
Positie in
King Size
Project voor de politie
Aanscherping
merkarchitectuur
We zijn trots op deze 80 projecten, ontwikkeld sinds 2003.

1. Purpose

CAMPINA
Positionering en transitie naar duurzame zuivel, samen met Marlies Tousain. Zie deze film. Of dit artikel.
GAZELLE
Ontwikkeling visie op de toekomst, samen met Marlies Tousain.
HAMLETZ
Ontwikkeling nieuw, oprecht merk voor duurzaam varkensvlees.
HEINEKEN NL 
Ontwikkeling Purpose voor de hele Nederlandse organisatie.
TEA OF LIFE
Merkontwikkeling voor een bijzonder eerlijk theemerk, dat Fairtrade een mooie verder brengt.

2. Positionering

 ABN AMRO
Positionering van prikkelende startups voor ABN AMRO’s Incubator.
AM
Aanscherping positionering voor een toonaangevende gebiedsontwikkelaar.
AMN
Positionering AMN en inrichting productportfolio. 
AUTOTRACK 
Aanscherping positionering van een iconisch merk op de automarkt.
AMSTERDAM ECONOMIC BOARD
Positionering en inrichting merkportfolio, afstemming met Amsterdam Smart City.
BERENSCHOT
Aanscherping positionering: Berenschot is de grondlegger van vooruitgang.
CHANNABLE
Aanscherping internationale positionering van leidend eCommerce-merk.
COMPAGNON
Aanscherping positionering.
D.E.
Een inspirerend verhaal voor de zakelijke markt.
GASPEDAAL
Aanscherping positionering: zoek en vergelijk occasions op 40+ autosites tegelijk!
GYPROC
Merkstrategie voor de consumentenmarkt. 
HAZENBERG BOUW
Aanscherping positionering. 
HERO
Merkstrategie Fruit2day.
ICS
Herpositionering en begeleiding merktransitie. Met als gevolg dit nieuwe design van Studio Dumbar.
INNOCENT DRINKS
Advies rond Nederlandse merkstrategie en positionering voor het leukste fruitmerk ter wereld.
INNOVATIENETWERK VISSERIJ
Innovatiestrategie. 
INTERMEDIAIR
Aanscherping van de positionering van een vertrouwd gezicht voor talent
 IZI.TRAVEL
Merkstrategie.
KAAP SKIL
Aanscherping positionering van een inspirerend Texels museum.
LG
Ontwikkeling merkstrategie voor LG Mobile Nederland. 
LIBRIUM.TV
Ontwikkeling merkconcept en merkstrategie voor eigentijds mediabedrijf.
MARKETPLACE DISTRI
Aanscherping positionering voor ambitieuze Amazon-expert.
MASCOTTE
Positionering van Mascotte als de expert van de King Size-markt.
MONEYBIRD
Aanscherping positionering van het beste boekhoudpakket van Nederland.
MYSPACE
Merkstrategie MySpace Nederland.
PLOT PROJECTS
Aanscherping positionering.
POLITIE
Aanscherping van de organisatiebrede merkarchitectuur: één politie met één gezicht.
PREMIER HEALTCARE
Aanscherping internationale positionering.
QUINNY
Ontwikkeling Europese merkstrategie voor een dynamisch, eigen geluid. 
REED BUSINESS
Merkstrategie Knowington. 
RODE KRUIS
Merkstrategie jongeren. 
RTL
Project 1 - Advies positionering Yorin FM
Project 2 - Hoe beleven verschillende generaties televisie?
SCOOZY
Positionering-brainstorm voor de stoerste Mobility Scooter ooit.
SEAMLY
Aanscherping positionering.
TICKETSCRIPT
Positionering en merkstrategie voor innovatief evenementenmerk.
TWINTOS
Aanscherping positionering.
UNILEVER
Strategisch advies voor diverse voedingsmerken, zoals Conimex en Bertolli.
VSO Makelaars
Aanscherping positionering en merkportfolio.
WUA
Aanscherping van de positionering: WUA voor winnaars!
ZOOVER
Aanscherping positionering en ontwikkeling prikkelend Europees campagneconcept.
7INDUSTRIES
Herpositionering van internationaal gereedschapsmerk.

3. Propositie

AMN
Aanscherping propositie Entree
AMSTEL
Merkstrategie voor Teamlink, een innovatief concept voor amateurvoetbal.
ANWB
Ontwikkeling van opvallende serviceconcepten, nieuwe mediaconcepten en bijzondere, nieuwe autoverzekering. 
BRIKKI
Ontwikkeling van co-creatie platform voor jonge kinderen: Nijntje 2.0.
CAMPINA
Creatieve productinnovatie voor vla, samen met BLOEI.
EFFECTORY
Aanscherping propositie van #1 in Medewerkersonderzoek. 
GYPROC
Propositie-ontwikkeling. 
HAMPSHIRE HOTELS
Ontwikkeling van opvallende serviceproposities. 
HEINEKEN
Advies rond frisse digitale innovaties, zoals een online bezorgservice.
HEMA
Advies rond opvallende serviceconcepten.
HYVES
Marketingstrategie, partnerships met RTL Nieuws en KNVB en introductie van Hyves Afrekenen.
KPN
Ontwikkeling guerrilla-serviceconcepten.  
NATIONALE VACATUREBANK
Positionering en merkconcept voor de Populairste Carrièresite van Nederland.
NOBCO
Aanscherping positionering en propositie voor het coachmerk van Nederland.
MASCOTTE
Meerjarenadvies rond innovatieve proposities en producten voor de King Size-markt
MEEÙS
Merkstrategie voor vernieuwende serviceconcepten. 
MORGENWERK
Aanscherping propositie. 
NESTLÉ PROFESSIONAL
Project 1 - Verkenning van nieuwe serviceconcepten.
Project 2 - Advies rond Europese klantgerichtheid. 
NOKIA
Ontwikkeling van de Nokia Silence Booth en guerrilla-diensten. Voor Benelux en Canada, samen met Alpha 69.
ORONJO
Ontwikkeling van de basispropositie. Genomineerd voor de Business Model Innovation Award.
POSTBANK
Ontwikkeling van een frisse, nieuwe autoverzekering.
TELFORT
Project 1 - Opzet sociale media-strategie.
Project 2 - Ontwikkeling opvallende proposities.
TNT
Ontwikkeling van intern narrowcasting-concept.
UNICEF
Ontwikkeling van mooie business-to-business propositie.
VOLKSWAGEN
Conceptontwikkeling en prototyping voor Volkswagen Internationaal.
VRUMONA
Project 1 - Nieuwe frisdrank voor de 50+ doelgroep.
Project 2 - Advies omtrent proposities voor jongeren. 
WAR CHILD
Ontwikkeling van nieuwe digitale propositie voor goed doel met groot hart.

4. Promotie

AVERY DENNISON
Ontwikkeling van 2 beurs- en evenementconcepten. Geëvalueerd als ‘beste ooit’.
BIJENKORF
Project 1 - Advies rond introductie van ChillOut.
Project 2 - Advies rond verbetering van merkbeleving.
DURA VERMEER
Ontwikkeling promotioneel concept Hier is de toekomst. Samen met Mattmo Creative.
ELHO
Aanscherping merkstrategie en merkverhaal voor eigentijds plantenmerk.
GVB
Narrowcasting-concept voor de Amsterdamse metro.
HEINEKEN
Project 1 - Advies rond internationaal muziekconcept.
Project 2 - Marketing gericht op trendsetters.
INNOCENT DRINKS
Introductie Innocent Drinks bij Albert Heijn.
MASCOTTE
Ontwikkeling bijzondere promoties en samenwerkingen, bijvoorbeeld met Down The Rabbit Hole en Topnotch.
PAYPAL
Promotie met de leukste stripheld van Nederland!
PEPSI
Ontwikkeling van guerrillaconcept: de Pepsi Battle.
RAI
Project 1 - Advies rondom narrowcasting.
Project 2 - Strategisch advies AutoRAI.
RITUALS
Sparringpartner voor sociale media.
ROYAL CLUB
Ontwikkeling van promotie gericht op trendsetters. Met exclusief artwork van Piet Paris.
RTL
Ontwikkeling TV-campagne voor introductie RTL FM.
SANOMA
Ontwikkeling slim business-to-business concept voor Libelle & Margriet.
HET SCHEEPVAARTMUSEUM
Online marketingstrategie.
SONY PLAYSTATION
Ontwikkeling PSP Portable Festival: een rondreizend festival met experimentele kunst op de PSP!
SOURCY
Campagnestrategie.
VGZ
Strategie voor de introductiecampagne van hip verzekeringsmerk Bewuzt.
VODAFONE
Strategie voor Instore Narrowcasting.
ZIGGO
Strategie voor PR op sociale media.

Collegabureaus

We ondersteunen vaak collegabureaus met merkstrategie. Denk aan Alpha 69, BLOEI, CCCP, Firm, First Day Of Spring, Futurelab, KEK Communicatie, Lemon Scented Tea, Likefriends, Mannschaft, Mattmo, Media Republic, Nettribes, SUE Amsterdam, Sid Lee, SocialMedia8, Orchestra, Victors & Spoils en Woedend.