We zijn trots op deze 80 projecten, ontwikkeld sinds 2003.
Projecten
Project voor Campina
Duurzame
transitie
transitie
Project voor Gazelle
Strategie voor
de toekomst
de toekomst
Project voor HEINEKEN NL
Purpose HEINEKEN NL
Project voor ICS
Nieuwe
positie
positie
Project voor Berenschot
Scherpere
Positie
Positie
Project voor Mascotte
Positie in
King Size
King Size
Project voor de politie
Aanscherping
merkarchitectuur
merkarchitectuur
1. Purpose
CAMPINA
Positionering en transitie naar duurzame zuivel, samen met Marlies Tousain. Zie deze film. Of dit artikel.
Positionering en transitie naar duurzame zuivel, samen met Marlies Tousain. Zie deze film. Of dit artikel.
GAZELLE
Ontwikkeling visie op de toekomst, samen met Marlies Tousain.
Ontwikkeling visie op de toekomst, samen met Marlies Tousain.
HAMLETZ
Ontwikkeling nieuw, oprecht merk voor duurzaam varkensvlees.
Ontwikkeling nieuw, oprecht merk voor duurzaam varkensvlees.
HEINEKEN NL
Ontwikkeling Purpose voor de hele Nederlandse organisatie.
Ontwikkeling Purpose voor de hele Nederlandse organisatie.
TEA OF LIFE
Merkontwikkeling voor een bijzonder eerlijk theemerk, dat Fairtrade een mooie verder brengt.
Merkontwikkeling voor een bijzonder eerlijk theemerk, dat Fairtrade een mooie verder brengt.
2. Positionering
ABN AMRO
Positionering van prikkelende startups voor ABN AMRO’s Incubator.
Positionering van prikkelende startups voor ABN AMRO’s Incubator.
AM
Aanscherping positionering voor een toonaangevende gebiedsontwikkelaar.
Aanscherping positionering voor een toonaangevende gebiedsontwikkelaar.
AMN
Positionering AMN en inrichting productportfolio.
Positionering AMN en inrichting productportfolio.
AUTOTRACK
Aanscherping positionering van een iconisch merk op de automarkt.
Aanscherping positionering van een iconisch merk op de automarkt.
AMSTERDAM ECONOMIC BOARD
Positionering en inrichting merkportfolio, afstemming met Amsterdam Smart City.
Positionering en inrichting merkportfolio, afstemming met Amsterdam Smart City.
BERENSCHOT
Aanscherping positionering: Berenschot is de grondlegger van vooruitgang.
Aanscherping positionering: Berenschot is de grondlegger van vooruitgang.
CHANNABLE
Aanscherping internationale positionering van leidend eCommerce-merk.
Aanscherping internationale positionering van leidend eCommerce-merk.
COMPAGNON
Aanscherping positionering.
Aanscherping positionering.
D.E.
Een inspirerend verhaal voor de zakelijke markt.
Een inspirerend verhaal voor de zakelijke markt.
GASPEDAAL
Aanscherping positionering: zoek en vergelijk occasions op 40+ autosites tegelijk!
Aanscherping positionering: zoek en vergelijk occasions op 40+ autosites tegelijk!
GYPROC
Merkstrategie voor de consumentenmarkt.
Merkstrategie voor de consumentenmarkt.
HAZENBERG BOUW
Aanscherping positionering.
Aanscherping positionering.
HERO
Merkstrategie Fruit2day.
Merkstrategie Fruit2day.
ICS
Herpositionering en begeleiding merktransitie. Met als gevolg dit nieuwe design van Studio Dumbar.
Herpositionering en begeleiding merktransitie. Met als gevolg dit nieuwe design van Studio Dumbar.
INNOCENT DRINKS
Advies rond Nederlandse merkstrategie en positionering voor het leukste fruitmerk ter wereld.
Advies rond Nederlandse merkstrategie en positionering voor het leukste fruitmerk ter wereld.
INNOVATIENETWERK VISSERIJ
Innovatiestrategie.
Innovatiestrategie.
INTERMEDIAIR
Aanscherping van de positionering van een vertrouwd gezicht voor talent
Aanscherping van de positionering van een vertrouwd gezicht voor talent
IZI.TRAVEL
Merkstrategie.
Merkstrategie.
KAAP SKIL
Aanscherping positionering van een inspirerend Texels museum.
Aanscherping positionering van een inspirerend Texels museum.
LG
Ontwikkeling merkstrategie voor LG Mobile Nederland.
Ontwikkeling merkstrategie voor LG Mobile Nederland.
LIBRIUM.TV
Ontwikkeling merkconcept en merkstrategie voor eigentijds mediabedrijf.
Ontwikkeling merkconcept en merkstrategie voor eigentijds mediabedrijf.
MARKETPLACE DISTRI
Aanscherping positionering voor ambitieuze Amazon-expert.
Aanscherping positionering voor ambitieuze Amazon-expert.
MASCOTTE
Positionering van Mascotte als de expert van de King Size-markt.
Positionering van Mascotte als de expert van de King Size-markt.
MONEYBIRD
Aanscherping positionering van het beste boekhoudpakket van Nederland.
Aanscherping positionering van het beste boekhoudpakket van Nederland.
MYSPACE
Merkstrategie MySpace Nederland.
Merkstrategie MySpace Nederland.
PLOT PROJECTS
Aanscherping positionering.
Aanscherping positionering.
POLITIE
Aanscherping van de organisatiebrede merkarchitectuur: één politie met één gezicht.
Aanscherping van de organisatiebrede merkarchitectuur: één politie met één gezicht.
PREMIER HEALTCARE
Aanscherping internationale positionering.
Aanscherping internationale positionering.
QUINNY
Ontwikkeling Europese merkstrategie voor een dynamisch, eigen geluid.
Ontwikkeling Europese merkstrategie voor een dynamisch, eigen geluid.
REED BUSINESS
Merkstrategie Knowington.
Merkstrategie Knowington.
RODE KRUIS
Merkstrategie jongeren.
Merkstrategie jongeren.
RTL
Project 1 - Advies positionering Yorin FM
Project 2 - Hoe beleven verschillende generaties televisie?
Project 1 - Advies positionering Yorin FM
Project 2 - Hoe beleven verschillende generaties televisie?
SCOOZY
Positionering-brainstorm voor de stoerste Mobility Scooter ooit.
Positionering-brainstorm voor de stoerste Mobility Scooter ooit.
SEAMLY
Aanscherping positionering.
Aanscherping positionering.
TICKETSCRIPT
Positionering en merkstrategie voor innovatief evenementenmerk.
Positionering en merkstrategie voor innovatief evenementenmerk.
TWINTOS
Aanscherping positionering.
Aanscherping positionering.
UNILEVER
Strategisch advies voor diverse voedingsmerken, zoals Conimex en Bertolli.
Strategisch advies voor diverse voedingsmerken, zoals Conimex en Bertolli.
VSO Makelaars
Aanscherping positionering en merkportfolio.
Aanscherping positionering en merkportfolio.
WUA
Aanscherping van de positionering: WUA voor winnaars!
Aanscherping van de positionering: WUA voor winnaars!
ZOOVER
Aanscherping positionering en ontwikkeling prikkelend Europees campagneconcept.
Aanscherping positionering en ontwikkeling prikkelend Europees campagneconcept.
7INDUSTRIES
Herpositionering van internationaal gereedschapsmerk.
Herpositionering van internationaal gereedschapsmerk.
3. Propositie
AMN
Aanscherping propositie Entree.
Aanscherping propositie Entree.
AMSTEL
Merkstrategie voor Teamlink, een innovatief concept voor amateurvoetbal.
Merkstrategie voor Teamlink, een innovatief concept voor amateurvoetbal.
ANWB
Ontwikkeling van opvallende serviceconcepten, nieuwe mediaconcepten en bijzondere, nieuwe autoverzekering.
Ontwikkeling van opvallende serviceconcepten, nieuwe mediaconcepten en bijzondere, nieuwe autoverzekering.
BRIKKI
Ontwikkeling van co-creatie platform voor jonge kinderen: Nijntje 2.0.
Ontwikkeling van co-creatie platform voor jonge kinderen: Nijntje 2.0.
CAMPINA
Creatieve productinnovatie voor vla, samen met BLOEI.
Creatieve productinnovatie voor vla, samen met BLOEI.
EFFECTORY
Aanscherping propositie van #1 in Medewerkersonderzoek.
Aanscherping propositie van #1 in Medewerkersonderzoek.
GYPROC
Propositie-ontwikkeling.
Propositie-ontwikkeling.
HAMPSHIRE HOTELS
Ontwikkeling van opvallende serviceproposities.
Ontwikkeling van opvallende serviceproposities.
HEINEKEN
Advies rond frisse digitale innovaties, zoals een online bezorgservice.
Advies rond frisse digitale innovaties, zoals een online bezorgservice.
HEMA
Advies rond opvallende serviceconcepten.
Advies rond opvallende serviceconcepten.
HYVES
Marketingstrategie, partnerships met RTL Nieuws en KNVB en introductie van Hyves Afrekenen.
Marketingstrategie, partnerships met RTL Nieuws en KNVB en introductie van Hyves Afrekenen.
KPN
Ontwikkeling guerrilla-serviceconcepten.
Ontwikkeling guerrilla-serviceconcepten.
NATIONALE VACATUREBANK
Positionering en merkconcept voor de Populairste Carrièresite van Nederland.
Positionering en merkconcept voor de Populairste Carrièresite van Nederland.
NOBCO
Aanscherping positionering en propositie voor het coachmerk van Nederland.
Aanscherping positionering en propositie voor het coachmerk van Nederland.
MASCOTTE
Meerjarenadvies rond innovatieve proposities en producten voor de King Size-markt
Meerjarenadvies rond innovatieve proposities en producten voor de King Size-markt
MEEÙS
Merkstrategie voor vernieuwende serviceconcepten.
Merkstrategie voor vernieuwende serviceconcepten.
MORGENWERK
Aanscherping propositie.
Aanscherping propositie.
NESTLÉ PROFESSIONAL
Project 1 - Verkenning van nieuwe serviceconcepten.
Project 2 - Advies rond Europese klantgerichtheid.
Project 1 - Verkenning van nieuwe serviceconcepten.
Project 2 - Advies rond Europese klantgerichtheid.
NOKIA
Ontwikkeling van de Nokia Silence Booth en guerrilla-diensten. Voor Benelux en Canada, samen met Alpha 69.
Ontwikkeling van de Nokia Silence Booth en guerrilla-diensten. Voor Benelux en Canada, samen met Alpha 69.
ORONJO
Ontwikkeling van de basispropositie. Genomineerd voor de Business Model Innovation Award.
Ontwikkeling van de basispropositie. Genomineerd voor de Business Model Innovation Award.
POSTBANK
Ontwikkeling van een frisse, nieuwe autoverzekering.
Ontwikkeling van een frisse, nieuwe autoverzekering.
TELFORT
Project 1 - Opzet sociale media-strategie.
Project 2 - Ontwikkeling opvallende proposities.
Project 1 - Opzet sociale media-strategie.
Project 2 - Ontwikkeling opvallende proposities.
TNT
Ontwikkeling van intern narrowcasting-concept.
Ontwikkeling van intern narrowcasting-concept.
UNICEF
Ontwikkeling van mooie business-to-business propositie.
Ontwikkeling van mooie business-to-business propositie.
VOLKSWAGEN
Conceptontwikkeling en prototyping voor Volkswagen Internationaal.
Conceptontwikkeling en prototyping voor Volkswagen Internationaal.
VRUMONA
Project 1 - Nieuwe frisdrank voor de 50+ doelgroep.
Project 2 - Advies omtrent proposities voor jongeren.
Project 1 - Nieuwe frisdrank voor de 50+ doelgroep.
Project 2 - Advies omtrent proposities voor jongeren.
WAR CHILD
Ontwikkeling van nieuwe digitale propositie voor goed doel met groot hart.
Ontwikkeling van nieuwe digitale propositie voor goed doel met groot hart.
4. Promotie
AVERY DENNISON
Ontwikkeling van 2 beurs- en evenementconcepten. Geëvalueerd als ‘beste ooit’.
Ontwikkeling van 2 beurs- en evenementconcepten. Geëvalueerd als ‘beste ooit’.
BIJENKORF
Project 1 - Advies rond introductie van ChillOut.
Project 2 - Advies rond verbetering van merkbeleving.
Project 1 - Advies rond introductie van ChillOut.
Project 2 - Advies rond verbetering van merkbeleving.
DURA VERMEER
Ontwikkeling promotioneel concept Hier is de toekomst. Samen met Mattmo Creative.
Ontwikkeling promotioneel concept Hier is de toekomst. Samen met Mattmo Creative.
ELHO
Aanscherping merkstrategie en merkverhaal voor eigentijds plantenmerk.
Aanscherping merkstrategie en merkverhaal voor eigentijds plantenmerk.
GVB
Narrowcasting-concept voor de Amsterdamse metro.
Narrowcasting-concept voor de Amsterdamse metro.
HEINEKEN
Project 1 - Advies rond internationaal muziekconcept.
Project 2 - Marketing gericht op trendsetters.
Project 1 - Advies rond internationaal muziekconcept.
Project 2 - Marketing gericht op trendsetters.
INNOCENT DRINKS
Introductie Innocent Drinks bij Albert Heijn.
Introductie Innocent Drinks bij Albert Heijn.
MASCOTTE
Ontwikkeling bijzondere promoties en samenwerkingen, bijvoorbeeld met Down The Rabbit Hole en Topnotch.
Ontwikkeling bijzondere promoties en samenwerkingen, bijvoorbeeld met Down The Rabbit Hole en Topnotch.
PAYPAL
Promotie met de leukste stripheld van Nederland!
Promotie met de leukste stripheld van Nederland!
PEPSI
Ontwikkeling van guerrillaconcept: de Pepsi Battle.
Ontwikkeling van guerrillaconcept: de Pepsi Battle.
RAI
Project 1 - Advies rondom narrowcasting.
Project 2 - Strategisch advies AutoRAI.
Project 1 - Advies rondom narrowcasting.
Project 2 - Strategisch advies AutoRAI.
RITUALS
Sparringpartner voor sociale media.
Sparringpartner voor sociale media.
ROYAL CLUB
Ontwikkeling van promotie gericht op trendsetters. Met exclusief artwork van Piet Paris.
Ontwikkeling van promotie gericht op trendsetters. Met exclusief artwork van Piet Paris.
RTL
Ontwikkeling TV-campagne voor introductie RTL FM.
Ontwikkeling TV-campagne voor introductie RTL FM.
SANOMA
Ontwikkeling slim business-to-business concept voor Libelle & Margriet.
Ontwikkeling slim business-to-business concept voor Libelle & Margriet.
HET SCHEEPVAARTMUSEUM
Online marketingstrategie.
Online marketingstrategie.
SONY PLAYSTATION
Ontwikkeling PSP Portable Festival: een rondreizend festival met experimentele kunst op de PSP!
Ontwikkeling PSP Portable Festival: een rondreizend festival met experimentele kunst op de PSP!
SOURCY
Campagnestrategie.
Campagnestrategie.
VGZ
Strategie voor de introductiecampagne van hip verzekeringsmerk Bewuzt.
Strategie voor de introductiecampagne van hip verzekeringsmerk Bewuzt.
VODAFONE
Strategie voor Instore Narrowcasting.
Strategie voor Instore Narrowcasting.
ZIGGO
Strategie voor PR op sociale media.
Strategie voor PR op sociale media.
Collegabureaus
We ondersteunen vaak collegabureaus met merkstrategie. Denk aan Alpha 69, BLOEI, CCCP, Firm, First Day Of Spring, Futurelab, KEK Communicatie, Lemon Scented Tea, Likefriends, Mannschaft, Mattmo, Media Republic, Nettribes, SUE Amsterdam, Sid Lee, SocialMedia8, Orchestra, Victors & Spoils en Woedend.