Werkwijze

Mountview maakt merken sterk.
Dit doen we door merkstrategie concreet te maken met prototypes. We gebruiken 4 P's en 4 instrumenten.

P1

Purpose: waarom is ons merk op aarde?

Merken hebben de kracht om de wereld te verbeteren. Mountview stemt maatschappelijke thema’s af op de superkracht van een organisatie.

We zorgen voor een integraal draagvlak, dat begint bij de top. En we bewaken de balans tussen urgentie en geloofwaardigheid. 

Dit zijn de pakketten.

P2

Positionering: waarvoor staat ons merk?

Merken draaien om keuzes. Eenvoud is kracht. 

Mountview maakt een merkpositionering scherp en concreet. Elk merkconcept wordt direct vertaald naar inleefbare prototypes. We baseren onze positioneringen op wereldwijd onderzoek rond motivaties, archetypen en beslissingsprocessen. 

Dit zijn de pakketten.

P3

Propositie: wat biedt ons merk?

De propositie beschrijft wat het merk aanbiedt. Mountview maakt proposities simpel, urgent en aantrekkelijk. We gebruiken hierbij inzichten uit de gedragspsychologie, design-thinking en storytelling.

Met beeldende conceptschetsen testen we nieuwe proposities direct, intern en extern.

Dit zijn de pakketten.

P4

Promotie: hoe zorgen we voor gebruik?

Een merk moet worden omarmd en gebruikt.

Mountview laat merken beter opvallen, sneller activeren en meer verkopen. Zonder mensen te interrumperen. De leukste merken zijn diegene die je uit eigen interesse oppikt.

Dit zijn de pakketten.

Instrument 1

Mountview Merkmodule

Mountview heeft een eigen Merkmodule. Een gereedschapskist vol slimme instrumenten voor merkstrategie.

De module is interactief en werkt intuïtief. Abstracte discussies worden direct concreet. De hele organisatie is te betrekken bij het merkvraagstuk, van CFO tot helpdeskmedewerker.

Merkbouwen komt zo tot leven.

Lees meer hier.

Instrument 2

Merkprototypes

We vertalen elke merkstrategie direct naar beeldende prototypes.  Denk aan realistische schetsen van advertenties, apps, websites of producten.

De strategie springt zo uit z'n ivoren toren. Want de prototypes kunnen direct worden gedeeld en getest, zowel intern als extern.

Het merkverhaal en de prototypes worden bijeen gebracht in een merkboek.

Lees meer hier.

Instrument 3

Educatie

Ingmar de Lange van Mountview doceert veel. Hij doet dit  in-company en aan de bekende marketingopleidingen, zoals EURIB, Beeckestijn, SRM, VEA, UvA, NIMA en Nyenrode.

Beeckestijn Business School evalueerde hem als Top 10-docent, uit 100 docenten.

Z'n thema's: Merkbouwen, Digitale merken, Merkverhalen en Gedragsontwerp.

Lees hier meer.

Instrument 4

Strippenkaart

Startende bedrijven hebben een beperkt budget.

Mountview heeft een afgestemd aanbod. We richten ons op de 20% die 80% van het verschil maakt. Dit doen we met een aantal sessies in Amsterdam.

Lees meer hier.