Werkwijze

Mountview werkt met 4P's en 2 afgestemde instrumenten.

P1

Purpose: waarom is ons merk op aarde?

Merken hebben de kracht om de wereld beter te maken. Samen met de organisatie stemt Mountview maatschappelijke thema’s af op de superkracht van een organisatie.

We zorgen voor een integraal draagvlak, dat begint bij de top. En we bewaken de balans tussen urgentie en geloofwaardigheid. 

P2

Positionering: waarvoor staat ons merk?

Merken draaien om keuzes. Eenvoud is kracht. 

Mountview maakt een merkpositionering scherp en concreet. Elk merkconcept wordt direct vertaald naar inleefbare prototypes. We baseren onze positioneringen op wereldwijd onderzoek rond motivaties, archetypen en beslissingsprocessen. 

P3

Propositie: wat biedt ons merk aan?

De propositie beschrijft wat het merk aanbiedt. Mountview maakt proposities simpel, urgent en aantrekkelijk. We gebruiken hierbij inzichten uit de gedragspsychologie, design-thinking en storytelling.

Met beeldende conceptschetsen testen we nieuwe proposities direct, intern en extern.

P4

Promotie: hoe zorgt ons merk voor gebruik?

Een merk moet worden omarmd en gebruikt.

Mountview laat merken beter opvallen, sneller activeren en meer verkopen. Zonder mensen te interrumperen. De leukste merken zijn diegene die je uit eigen interesse oppikt.

Instrument 1

Mountview Merkmodule

Mountview heeft een eigen Merkmodule. Een gereedschapskist vol slimme marketinginstrumenten. 

De module is interactief en werkt heel intuïtief. Abstracte discussies worden direct concreet. De hele organisatie is te betrekken bij het merkvraagstuk, van CFO tot helpdeskmedewerker.

Instrument 2

Merkprototypes

We vertalen elke merkstrategie direct naar beeldende prototypes.  Denk aan realistische schetsen van advertenties, apps, websites of producten.

De strategie springt zo uit z'n ivoren toren. Want de prototypes kunnen direct worden gedeeld en getest, intern en extern.