Werkwijze

Mountview deelt merkstrategie op in 4 stappen, deze zijn los inzetbaar.

Stap 1

Purpose: waarom is ons merk op aarde?

Merken hebben de kracht om de wereld beter te maken. Samen met de organisatie stemt Mountview maatschappelijke thema’s af op de superkracht van een organisatie.

Hierbij zorgen we voor een integraal draagvlak, dat begint bij de top. En we bewaken continu de balans tussen urgentie en geloofwaardigheid. 

Stap 2

Positionering: waarvoor staat ons merk?

Merken draaien om keuzes. Eenvoud is kracht. 

Mountview maakt een merkpositionering scherp en concreet. Niet woorden, maar daden zijn het uitgangspunt. We baseren onze positioneringen op wereldwijd onderzoek rond motivaties, archetypen en beslissingsprocessen.

Elk merkconcept wordt direct vertaald naar inleefbare prototypes.

Stap 3

Propositie: wat biedt ons merk aan?

De propositie beschrijft wat het merk aanbiedt. Dit kan zijn wat het merk verkoopt. Maar ook wat het merk doet, zoals bij een NGO.

Mountview maakt proposities simpel, urgent en aantrekkelijk. We gebruiken hierbij inzichten uit de gedragspsychologie, design-thinking en storytelling.

Met beeldende conceptschetsen testen we nieuwe proposities direct, intern en extern.

Stap 4

Promotie: hoe zorgt ons merk voor gebruik?

Een merk moet worden omarmd en gebruikt.

Mountview laat merken beter opvallen, sneller activeren en meer verkopen. Zonder mensen te interrumperen. De leukste merken zijn diegene die je uit eigen interesse oppikt.

Brainstorminstrument

Mountview Merkmodule

Voor deze werkzaamheden gebruiken we de Mountview Merkmodule. Onze gereedschapskist met een breed scala aan marketinginstrumenten. Zo pakken we merkvraagstukken snel en inhoudelijk op.

De module is interactief en werkt heel intuïtief. Abstracte discussies worden direct concreet. En het is makkelijk de hele organisatie te betrekken bij het merkvraagstuk, van CFO tot helpdeskmedewerker.

Ontwikkelinstrument

Merkprototypes

We vertalen elke merkstrategie direct naar beeldende prototypes.  Denk aan realistische schetsen van advertenties, apps, websites of producten.

De strategie wordt zo snel concreet en inleefbaar voor de hele organisatie. En de strategie springt uit z'n ivoren toren. Want de prototypes kunnen direct worden getest, intern en extern.