Publicaties

Ingmar de Lange van Mountview publiceert frequent en geeft veel inspiratiesessies.
Hij wil graag laten zien dat marketing prima werkt zonder gebruik te maken van interruptie en loze beloftes. Want merken bouw je nu beter door klanten op een bijzondere wijze te helpen.

Blog

“Frislicht heeft 1.000 artikelen over innovatie marketing.”

Interviews

NIEUW
ZZP Uitblinker
Ziggo, 2016
 “Marketeers hadden altijd twee aannames: het is moeilijk om een beter product te maken. En je moet een enorme belofte doen.”
Van beloftes naar direct ervaren
EMERCE, 2016

Digitale marketing anno 2016
Business Nieuws Radio, 2016
“Ingmar introduceerde de brand utility in Nederland – een dienst die wordt aangeboden om een merk te promoten."
De brand utility als heilige graal
MarketingTribune, 2012
“Sociale media zijn een infrastructuur geworden. Ik kan niets verzinnen wat niet met social media te maken krijgt.”
Social Commerce
Financieele Dagblad, 2011

Tussen koude koffie en brand utility
Interview met Ingmar de Lange

Mediacase
Mountview Nokia Silence Booth
Communicatienieuws, 2008

Sponsors moeten bakkertjes zijn
Verslag lezing Adformatie, 2007

Orakel op zolder
Interview met Ingmar
de Lange
Reclameweek, 2006

Presentaties

Useful Brands
UBX Conference, 2015
“A brand utility promotes a brand by helping people.”
A Useful Guide to the Brand Utility
Brandutility.net, 2014

Social Media 247
Socialmedia247.net, 2014

24/7 Marketing on Social Media
Slideshare, 2011

A Useful Guide to the Brand Utility
Slideshare, 2010

Social marketing
Slideshare, 2010

Artikelen

“Storytelling is daarom eigenlijk geen goede term. Vandaag draait het om Storydoing.”
 “Reguliere merken focussen zich op massacommunicatie. Digitale merken groeien met massaservice.”
“Het freemium-principe is zo ver geëvolueerd, dat het verschil tussen wel of geen klant nauwelijks merkbaar is.”
“Digitale media hebben de beleveniseconomie radicaal omgekeerd: de uitdaging ligt niet in het bouwen van een belevenis, maar in primaire functionaliteit.”
“Grote vragen brengen niet altijd de beste antwoorden. Ze kunnen je richting geven, maar je ook afleiden van de realiteit.”
Waarom Waarom?
Marketingtribune, 2012

Marketing draait alleen om diensten
Emerce, 2012 

Overige

Le mobile est un vrai catalyseur pour la brand utility
La brand utility en 8 points Uzful, 2011

Hoe merken structureel sociaal kunnen zijn
Marketingfacts, 2011

Hoe kan de financiële sector social media gebruiken?
Marketingfacts, 2011

Una guía para lograr construir marcas útiles
Slideshare, 2010

Kullanisli bir rehber Faydali marka
Slideshare, 2010