Mountview werkt in 3 fases.

1. Analyse

Hoe staat jouw merkstrategie er voor?

 

Dit is het deel van data en diagnose.

Mountview analyseert snel en kundig de situatie van jouw merk. We kijken precies naar die factoren die doorslaggevend zijn voor jouw succes. Daarvoor hebben we een speciale methodiek ontwikkeld.

1. Analyse

Hoe staat jouw merkstrategie ervoor?
 
Dit is het deel van data en diagnose.

Mountview analyseert snel en kundig de situatie van jouw merk. We kijken precies naar die factoren die doorslaggevend zijn voor jouw succes. Daarvoor hebben we een speciale methodiek ontwikkeld.

2. Ontwikkeling

Waar wil je merk heen? 

Dan volgt de strategie en tactiek.

Wat zijn je doelen? Hoe bereik je die snel en efficiënt? We helpen je als geen ander slimme keuzes te maken. Dat doen we interactief. Zo zorgen we ervoor dat je interne organisatie hier echt in meegaat.

 

3. Implementatie

Hoe kom je daar? 

Dit is fase van uitvoering.

We begeleiden de vertaling van jouw merkstrategie naar je promoties, producten, interne organisatie, et cetera. We ondersteunen je interne en externe uitvoerders. En we verbinden je met de beste freelancers of bureaus.

Daarbij zijn we zacht op de mens, maar scherp op de inhoud. Zodat alles focus houdt en goed op elkaar aansluit. Want echt, hier gaat het zo vaak fout.

 

3. Implementatie

Hoe kom je daar? 

Dit is fase van uitvoering.

We begeleiden de vertaling van jouw merkstrategie naar je promoties, producten, interne organisatie, et cetera. We ondersteunen je interne en externe uitvoerders. En we verbinden je met de beste freelancers of bureaus.

Daarbij zijn we zacht op de mens, maar scherp op de inhoud. Zodat alles focus houdt en goed op elkaar aansluit. Want echt, hier gaat het zo vaak fout.

 

We helpen met deze vragen.

1. Purpose

Waarom is jouw merk op aarde?

Merken hebben de kracht om de wereld een stukje beter te maken. Mountview stemt maatschappelijke thema’s af op de superkracht van een organisatie.

We zorgen voor een integraal draagvlak, dat begint bij de top. En we bewaken de balans tussen urgentie en geloofwaardigheid.

 

2. Positionering

Waarvoor staat je merk?

Merkstrategie draait om keuzes. Eenvoud is kracht. Mountview maakt een merkpositionering scherp en concreet.

Elk merkconcept wordt direct vertaald naar inleefbare prototypes. We baseren onze positioneringen op wereldwijd onderzoek rond motivaties, associatieclusters en beslissingsprocessen.

 

2. Positionering

Waarvoor staat je merk?

Merkstrategie draait om keuzes. Eenvoud is kracht. Mountview maakt een merkpositionering scherp en concreet.

Elk merkconcept wordt direct vertaald naar inleefbare prototypes. We baseren onze positioneringen op wereldwijd onderzoek rond motivaties, associatieclusters en beslissingsprocessen.

 

3. Propositie

Wat biedt je merk?

De propositie beschrijft wat het merk aanbiedt. Mountview maakt proposities simpel, urgent en aantrekkelijk. We gebruiken hierbij inzichten uit de gedragspsychologie, design-thinking en storytelling.

Met beeldende conceptschetsen testen we nieuwe proposities direct, intern en extern.

 

4. Portfolio

Wat is jullie merkarchitectuur?

Een merk kan vele gezichten hebben, hoe sluiten deze op elkaar aan? Hoe ga je om met nieuwe uitingsvormen? Wat doe je met nieuwe merken? Welke initiatieven laat je bloeien en waar ga je snoeien?

Mountview zorgt voor een heldere merkarchitectuur. Zo krijgt een portfolio eenvoud, kracht en energie.

 

4. Portfolio

Wat is jullie merkarchitectuur?

Een merk kan vele gezichten hebben, hoe sluiten deze op elkaar aan? Hoe ga je om met nieuwe uitingsvormen? Wat doe je met nieuwe merken? Welke initiatieven laat je bloeien en waar ga je snoeien?

Mountview zorgt voor een heldere merkarchitectuur. Zo krijgt een portfolio eenvoud, kracht en energie.

 

5. Promotie

Hoe wordt je merk succesvol?

Een merk moet worden omarmd en gebruikt.

Mountview laat merken beter opvallen, sneller activeren en meer verkopen. Zonder mensen te veel te interrumperen. Want de leukste merken pik je uit eigen interesse op.

 

Dit zijn onze diensten.

1. Merkmodule

Interactief en collectief

Mountview heeft een eigen Merkmodule. Een gereedschapskist vol slimme instrumenten voor merkstrategie.

De module is interactief en werkt intuïtief. Abstracte discussies worden direct concreet. De hele organisatie is te betrekken bij het merkvraagstuk, van CFO tot helpdeskmedewerker. Merkbouwen komt zo tot leven.

 

1. Merkmodule

Interactief en collectief

Mountview heeft een eigen Merkmodule. Een gereedschapskist vol slimme instrumenten voor merkstrategie.

De module is interactief en werkt intuïtief. Abstracte discussies worden direct concreet. De hele organisatie is te betrekken bij het merkvraagstuk, van CFO tot helpdeskmedewerker. Merkbouwen komt zo tot leven.

 

2. Merkprototypes

Concreet en inspirerend

We vertalen elke merkstrategie direct naar beeldende prototypes. Denk aan realistische schetsen van advertenties, apps, websites of producten..

De strategie springt zo uit z’n ivoren toren. De prototypes kunnen direct worden gedeeld en getest, zowel intern als extern. Dit past bij de ‘agile’ werkwijze van moderne merken.

 

3. Implementatie

Scherp en gefundeerd

Mountview heeft een verzameling van speciale inzichten en instrumenten om een merkstrategie scherp en strak te implementeren. We ondersteunen je bij het invullen van je budgetten, planning, activiteitenkalender, mediamix, interne uitrol, productintroducties, et cetera.

 

3. Implementatie

Scherp en gefundeerd

Mountview heeft een verzameling van speciale inzichten en instrumenten om een merkstrategie scherp en strak te implementeren. We ondersteunen je bij het invullen van je budgetten, planning, activiteitenkalender, mediamix, interne uitrol, productintroducties, et cetera.

 

4. Opleidingen

Binnen en buiten het bedrijf

Ingmar doceert veel. Hij doet dit in-company en aan de bekende marketingopleidingen, zoals EURIB, Beeckestijn, SRM, VEA, UvA, NIMA, Iris Academy en Nyenrode. Beeckestijn Business School evalueerde hem de afgelopen jaren als Top 10-docent, uit 100 docenten.