Onze visie.

Digitale marketing moet weer in balans komen.

Merkbouwen is een flinke uitdaging in de digitale tijd.

Digitaal is leuk, spannend en baanbrekend. Het heeft van alles veranderd voor merkbouwers. Vage, achterhaalde principes zijn vervangen door slimme technieken met een ongekende precisie.

Maar de balans is te ver doorgeslagen.

Inmiddels ligt er teveel nadruk op data en kliks. Deze technieken focussen zich op performance-marketing en hebben weinig met merkbouwen te maken. Organisaties hollen hun merkkracht zo uit. Hun merken worden vlak en één pot nat.

Zelfs merken als Adidas en Nike vallen in deze kuil en schrikken nu wakker.

Merken zijn belangrijker dan ooit.

Hoe groter de dynamiek, hoe belangrijker mentaal houvast.

Merken zijn van grote invloed, ook in de digitale tijd. Mensen kiezen eerder voor sterke merken. En ze zijn bereid er meer moeite voor te doen, bijvoorbeeld door er meer voor te betalen.

Want merken bieden mensen een mentaal houvast. En onderzoek leert, hoe groter de dynamiek of ondoorzichtigheid, hoe belangrijker dit houvast.

Digitale media hebben veel dingen vergemakkelijkt. Maar een stoel die je online koopt is abstracter dan eentje die je kunt aanraken in een echte winkel. En het is lastig om vooraf te bepalen wat een SaaS-oplossing in de praktijk betekent. Dan zoeken mensen houvast en letten ze extra op de merken die er achter zitten.

Daarom zijn bekende spelers flink in het voordeel.

Merkenbouwen is net zo moeilijk als diëten.

Consistentie klinkt simpel, maar is lastig.

Merkbouwen is eigenlijk niet zo moeilijk. De basisprincipes zijn overzichtelijk, als je goed weet wat de achterliggende gedachte is.

Het is te vergelijken met diëten. Ook daar is de basis simpel: minder eten en meer bewegen. Maar in de praktijk blijkt het verduveld lastig om dit soort eenvoud consequent te omarmen. Er zijn te veel verleidingen op de korte termijn.

Tegelijkertijd moet zo’n “merkdieet” geen strak keurslijf worden. Meer dan ooit is er vandaag de dag flexibiliteit nodig, zeker voor de TikTok-generatie.

Waar vind je de juiste balans tussen scherpte en wendbaarheid? Mountview weet dit als geen ander.

Over onze werkwijze

Maar waarom is merkstrategie eigenlijk belangrijk?

Dat lees je in ons gratis whitepaper.

Dit beschrijft op een eenvoudige, kernachtige wijze waar merken en merkstrategie om draaien. Zonder buzzwords en complexe betogen. Ook fijn, je hoeft je gegevens niet achter te laten om het te lezen.