Ingmar

Ingmar is merkstrateeg en oprichter van Mountview. Hij is een voorloper rond vernieuwende marketing.
 Van 1998 tot 2003 was hij partner bij Beyond The Line / WPP, een bureau voor innovatieve merkconcepten.

In 2003 richtte hij Mountview op. Het doel was om in te spelen op een snel veranderende bureaumarkt. Traditionele bureaustructuren stonden onder druk door de verschijning van startups, freelancers en digitale media.


Mountview werd een bureau met een netwerkstructuur. Een BV met één iemand in dienst: de oprichter. Waar nodig worden andere experts betrokken, zoals creatieven, vormgevers, coördinatoren etcetera. De gedachte is dat klanten zo precies krijgen wat ze nodig hebben. 

Vanaf de oprichting is Mountview ingehuurd door toonaangevende merken. 

Tussen de bedrijven door creëerde Ingmar het kinderfiguurtje Brikki. Dat begon als grapje voor zijn vierjarige neefje, dat het leuk vond om te brullen. 

Brikki groeide uit tot Nijntje 2.0. Een interactief kinderfiguurtje, waarvan kinderen zelf de verhalen kunnen maken. Met een boek, app, scholentoer, TV-format, stop-motion-animaties en DHZ-module.

Van Brikki leerde Ingmar dat fantasie onbegrensd is. En dat het af en toe heel fijn is om hard te brullen :).