In de media.
Ingmar als spreker
Ingmar doceert, enthousiasmeert en spreekt veel. Zowel in-company als voor bekende opleidingen, zoals EURIB, Beeckestijn, SRM, VEA, NIMA, Iris Academy en Nyenrode. Of op congressen als Digital Marketing Live, waar hij al acht keer voor volle zalen heeft gestaan.
Hij maakt complexe zaken simpel en weet allerlei principes direct naar jouw merk te vertalen. Zoals merksucces, digitale principes, gedragsontwerp, merkverhalen en merkimplementatie.
Marketingboek van het jaar
Digitale marketing richtte zich lang op kliks en data. Merkbouwen leek weggegooid geld. Ineens staan merken bovenaan de agenda van CMO’s. Wat is er gebeurd en wat kun jij hiervan leren? Lees het in Ingmars boek Sterk Digitaal Merk: gekozen als beste Marketingboek van 2022 door de PIM Marketingliteratuurprijs!
“De jury prijst Ingmar om zijn dappere persoonlijke stellingname, de durf om zijn goed onderbouwde visie te delen en de heldere vertaalslag van strategisch merkdenken naar het digitale domein. De kracht van dit boek is gelegen in de behandeling van veel onderwerpen waar marketeers nu mee worstelen (…). En dat alles in een zeer toegankelijke schrijfstijl. ’Sterk Digitaal Merk’ is zowel een must read voor alle marketeers als voor ervaren brand managers.”
Blogs
Het leukste is om binnenkort even persoonlijk kennis te maken. Maar hier kun je Ingmar en de gedachte achter Mountview nog wat beter leren kennen, met maar liefst twee blogs! De linker gaat over innovatieve merkstrategie. De rechter over de basis van merkbouwen.
Overige publicaties
Dit zijn publicaties in externe media. En, o-ja, hieronder lees je zowel dat “merken belangrijk zijn in het digitale tijdperk” als dat “mensen merken niet zo belangrijk vinden”. Dat spreekt elkaar toch tegen?

Podcast: Waarom een ijzersterk merk voor het hele bedrijf cruciaal is
Web / Spotify / Apple Podcast, 2024

Podcast: Businesswise
Web, 2024

Podcast: merken in de digitale tijd
YouTube / Spotify / Apple Podcast, 2023

De verrassing van Digitaal Merkbouwen
EMERCE, 2022

AI kan bijzonder veel (maar is nog redelijk dom)
Marketingfacts, 2022

Waarom merkbouwen ineens bovenaan de agenda van CMO’s staat
Managementboek.nl, 2022

Waarom merken belangrijk zijn in het digitale tijdperk
deSpreker.nl, 2022

“Merken zijn veel belangrijker geworden in het digitale tijdperk”
Marketingfacts, 2022

Podcast: Merkbouwen in het digitale tijdperk
De Namarama Show, 2022

‘Digitale marketing heeft van alles veranderd, maar niet onze hersenen’
Managementboek.nl, 2022

Sterk Digitaal Merk – Boekbespreking met Ingmar de Lange
Boekenhelden, 2022

Dit boek legt uit hoe je een merk bouwt in het digitale tijdperk
Adformatie, 2022

ROAS is het gevaarlijke broertje van ROI
Marketingfacts, 2022

Merkstrategie is als een dieet
Marketingfacts, 2021

Leer van de positionering van Vegan-ijs
Marketingfacts, 2021

Ingmar de Lange over Merkbouwen in het Digitale Tijdperk, Unhyped, 2020
YouTube

Het belang van een sterk merk
Podcast met Christ Coolen, 2020

De strijd om originaliteit
Retailtrends, 2020

Rem op marketingactiviteiten of zichtbaarder zijn dan ooit?
Foodinspiration, 2020

Hoe moeten merken omgaan met Corona?
FoodserviceXs, 2020

Hoe ontwikkel je een messcherpe propositie?
EMERCE, 2019





















