In de media.
Ingmar als spreker
Ingmar doceert, enthousiasmeert en spreekt veel. Zowel in-company als voor bekende opleidingen, zoals EURIB, Beeckestijn, SRM, VEA, NIMA en Nyenrode. Of op congressen als Digital Marketing Live, waar hij al 7 keer voor volle zalen heeft gestaan.
Hij maakt complexe zaken simpel en weet allerlei principes direct naar jouw merk te vertalen. Zoals merksucces, digitale principes, gedragsontwerp, merkverhalen en merkimplementatie.
Het beste marketingboek van 2022
Digitale marketing richtte zich lang op kliks en data. Merkbouwen leek weggegooid geld. Ineens staan merken bovenaan de agenda van CMO’s. Wat is er gebeurd en wat kun jij hiervan leren? Lees het in Ingmars boek Sterk Digitaal Merk: gekozen als beste Marketingboek van 2022 door de PIM Marketingliteratuurprijs!
“De jury prijst Ingmar om zijn dappere persoonlijke stellingname, de durf om zijn goed onderbouwde visie te delen en de heldere vertaalslag van strategisch merkdenken naar het digitale domein. De kracht van dit boek is gelegen in de behandeling van veel onderwerpen waar marketeers nu mee worstelen (…). En dat alles in een zeer toegankelijke schrijfstijl. ’Sterk Digitaal Merk’ is zowel een must read voor alle marketeers als voor ervaren brand managers.”
Een selectie van recente publicaties
Het leukste is om binnenkort even persoonlijk kennis te maken. Maar hier kun je Ingmar en de gedachte achter Mountview alvast wat beter leren kennen! En, o-ja, hieronder lees je zowel dat “merken belangrijk zijn in het digitale tijdperk” als dat “mensen merken niet zo belangrijk vinden”. Dat spreekt elkaar toch tegen?
Podcast: Businesswise, 2024
Web
Podcast: Waarom een ijzersterk merk voor het hele bedrijf cruciaal is, 2024
Web / Spotify / Apple Podcast
Podcast: merken in de digitale tijd, 2023
YouTube / Spotify / Apple Podcast
‘Digitale marketing heeft van alles veranderd, maar niet onze hersenen’
Managementboek.nl, 2022
Sterk Digitaal Merk – Boekbespreking met Ingmar de Lange
Boekenhelden, 2022
Podcast: Merkbouwen in het digitale tijdperk
De Namarama Show, 2022
“Merken zijn veel belangrijker geworden in het digitale tijdperk”
Marketingfacts, 2022
Dit boek legt uit hoe je een merk bouwt in het digitale tijdperk
Adformatie, 2022
De verrassing van Digitaal Merkbouwen
EMERCE, 2022
Waarom merkbouwen ineens bovenaan de agenda van CMO’s staat
Managementboek.nl, 2022
ROAS is het gevaarlijke broertje van ROI
Marketingfacts, 2022
AI kan bijzonder veel (maar is nog redelijk dom)
Marketingfacts, 2022
Waarom merken belangrijk zijn in het digitale tijdperk
deSpreker.nl, 2022
Merkstrategie is als een dieet
Marketingfacts, 2021
Leer van de positionering van Vegan-ijs
Marketingfacts, 2021
Ingmar de Lange over Merkbouwen in het Digitale Tijdperk, Unhyped, 2020
YouTube
Hoe moeten merken omgaan met Corona?
FoodserviceXs, 2020
Rem op marketingactiviteiten of zichtbaarder zijn dan ooit?
Foodinspiration, 2020
De strijd om originaliteit
Retailtrends, 2020
Hoe ontwikkel je een messcherpe propositie?
EMERCE, 2019
Van Storytelling naar Storydoing
EMERCE, 2017
Blogs
Wil je nog meer weten over merkbouwen? Heel mooi! Check dan deze twee blogs. De linker gaat over innovatieve merkstrategie. De rechter over de basis van merkbouwen.